SYDNEY!

Vi ar nu alltsa i Sydney. Vi bor pa Big Hostel (tips fran Eric & co) i centrala Sydney. Vi fick en smarre chock nar vi kom hit eftersom vi forvantat oss varme... Vi mottes istallet av 5gradig kyla och regn! Idag ar det solsken, men vi vet inte riktigt hur det ar med varmen.

Vi ska ta oss runt i staden idag! Operahuset och Harbour Bridge, och kanske kopa en tjocktroja...

Vi bloggar mer i eftemiddag, vi ville bara ge er ett livstecken!
Kram


SENARE...

Nagra blasor under fotterna, lite vindbitna men manga upplevelser och en regnponcho rikare!

Vi har nu gatt genom Hyde Park, The Domain och Royal Botanic Garden ut till Mrs Macquaries Point.  Vi hade ytterligare ett "magic moment" nar vi satt i parken i vara regnponchos och drack varm choklad och tittade pa Sydney Opera House och The Harbour Bridge! Mrs Macquaries Point ar det enda stallet dar man kan ta kort pa bada samtidigt. Trots regn och blast sa har vi haft en jattemysig dag i Sydney! Imorgon ska det tydligen bli 30 grader, sa man kanske ska "passa pa" att fa lite regn och rusk...

Hur som helst, efter Mrs Macquaries Point sa gick vi utmed Farm Cove till Operahuset. Pa langt hall ser det inte sa stort ut som det faktiskt ar, men nar man stod dar pa trappan utanfor sa var det enormt och arkitekturen ar svinhaftig!
Vet inte om ni har hort historien om Operahuset, men fran borjan var det meningen att samma arkitekt skulle gora bade in- och utsidan. Men sa blev det for dyrt nar utsidan val var klar sa da fick de anstalla en "b-arkitekt" (om man nu kan vara det nar man har designat insidan pa Operahuset). Hur som helst sa sag insidan ut som vilken byggnad som helst med golv och tak i betong. Louise De Geer ar till och med finare invandigt! 

Vi gick Macquarie Street och Elizabeth Street hem och nu sitter vi har pa ett Internetcafe' precis bredvid dar vi bor. Nu ska vi ga in och vila fotterna en timme, duscha och sedan traffa Ludde som ska visa oss Kings Cross och utelivet som Backpacker har i Sydney.

Hoppas att alla mar bra dar hemma. Vi tanker pa er! 

Vara snygga ponchos och vi framfor Operahuset




Anna, Ludde och julpynt, mycket kaffe blir det, Sydney och papegojor i Botanic Garden





Kommentarer
Postat av: Mathilda Olsson

Hej Cia och Anna!

Har nu suttit och läst igenom alla er inlägg. Vad bra ni verkar ha det och vilken resa :D Även fast jag sitter här borta i USA och har mer än 10 månader kvar av mitt äventyr kan jag inte annat än att längta efter att göra en resa som eran när jag kommer hem! Jag kommer att följa er på er resa och jag hoppas att ni får de underbart med upplevelser och minnen för livet. Ha det jättebra! Kram Mathilda

2008-10-23 @ 03:01:17
URL: http://mathildaaupair.blogg.se/
Postat av: Petter

Skönt att resa till Sydney gått bra och ni är framme, här hemma är det samma väder som hos Er med skillnaden att det förmodligen INTE ska vara 30grader imorgon. Hade fortsatt bra! Snygga Adidas tröjor förresten! (bra att det inte var något Dif märke på tröjan Cia)

2008-10-23 @ 13:45:09
Postat av: Lena

Skönt att allt har gått bra. Hur står det till med ditt knä Cia, med tanke på era långpromenader? Det har varit tyst om det. Så jag antar att inga nyheter är goda nyheter! Jag har hälsningar från

Viktor. Stensborgsbarnen har jag inte träffat på länge. Jag vet i alla fall att dom mår bra. Fortsätt att ha´d. Kram på er.

2008-10-23 @ 17:10:06
Postat av: Extra -morsan

Utbvecklingssamtal, mörker och för lite ben & Jerrys.. hurra så här är livet hos oss.. malins grannar flyttar och de har bott spöken i hennes källare som de rökt ut med salvia.. bara några av de go bitar ni missar..

PUSS!

2008-10-23 @ 18:01:12
Postat av: Lillen

Jag har bara en undran och det är om papegojor är lika hjättefaliga som ankor vid färjargården? Ha det bra och var rädda om er! PS nu funkar radion i din bil Cia.

2008-10-23 @ 20:12:34
Postat av: Pärtan o Fredde

Vad är ett Operahus i Sydney, själva ska vi till ett konserthus i Göteborg för att avnjuta en alldeles fantastisk afton med "kungen", dessutom blir vi KANSKE barnfria.

Ha det...

PS. Förresten vi blir barnfria, du är ju på andra sidan jordklotet Cia.

2008-10-23 @ 22:56:23
Postat av: Viktor

Sitter just nu och försöker att diidell,diidell,diidell dig Cia, men du fattar ju inte att jag försöker killa dig.

Ha det så bra för det har jag.

2008-10-24 @ 09:21:30
Postat av: Maalin

Tja Brudarna!!

sett på nyheterna att de är ösregn hos er i down under. SEn, vad ser jag? Er i två plastpåsar! hoppas ni stiger in i det vackra operahuset för det är en av världens bästa konsertlokaler. Bara så jag kan säga att jag känner någon som varit inne där. jag orkar inte med kidsen mer..nice att det är lov. kram på er båda..

Frutti! hälsar en annan...

2008-10-24 @ 20:27:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0