Skydiving!

Yes, that's right mate!
Imorse hoppade vi fallskarm!


Vi vaknade vid halv tio, gick pa toaletten och sedan till receptionen. "Vi vill boka fallskarmshoppning till idag". Tjejen i receptionen ringde till bolaget och nar hon la pa sa hon, "bussen ar har om tio minuter". Vi rusade tillbaka for att ta pa oss nagot annat an pyjamas (!). Tio minuter senare satt vi i en minibuss pavag till flyfaltet, 20 minuter senare stod vi med vindbyxor och sakerhetssele pa oss. Tio minuter efter det satt vi i ett litet plan pavag upp pa 8000ft hojd!
(Det motsvarar ungefar 2,5 km).

SJUKT HAFTIGT! Varldens adrenalinkick och en underbar upplevelse! Det forsta vi sa nar vi kom tillbaka till hostelet var, "det har ska jag gora igen". Tyvarr hade inte vara backpackersplanbocker rad med tjansten som innebar att man fick ta kort uppe i luften, men det spelar inte sa stor roll for en bild hade aldrig kunnat forklara kanslan av att vara dar uppe i alla fall!!! Vi ar riktigt nojda! Till alla er som inte har hoppat fallskarm - GOR DET!

Ja, ni kanske undrar vart vi ar forresten? Vi befinner oss i Byron Bay, Australiens ostligaste punkt. Det ar lite som Baywatch har; sma fik, sma gator, strandpromenad, palmer, utestallen och en jaaaaaaaaaattelang strand! Vi har helt underbart vader med stekande sol men med skona havsvindar som svalkar! Det ar dock svinkallt i vattnet, sa nagot bad har det inte blivit (mer an att doppa fotterna).
Ikvall ska vi ta oss ut till den allra ostligaste udden, och da ar det bara Nya Zeeland som ar langre bort fran er an vad vi ar! Ganska haftigt! Imorgon tar vi oss vidare till Surfers Paradise via buss!

Vi glomde kamerasladden pa hostelet sa vi kan tyvarr inte bjuda pa nagra bilder fran detta underbara stalle, men vi lovar att lagga upp det nasta gang vi har tillgang till dator!

Vi hoppas som vanligt att alla dar hemma mar bra!
Kramar fran tva adrenalinfulla brudar i Byron Bay!

Byron Bay och landningsbanan for Skydiving


Den ostligaste udden i Aussie och vi tva (bilden ar taget fran udden och det blaser massor)


AUSTRALIEN!

Kommentarer
Postat av: Tove

Åh, det kittlar i magen bara jag läser om fallskärmshoppet. Du Cia som inte visste om du skulle våga hoppa bungy jump, detta måste varit 10 gånger värre! Ha det bäst. Kram Tove

2008-10-29 @ 10:57:02
Postat av: Viktor hemma hos

Kula att ni hoppa fallskärm tjejer det skulle jag oxå vilja göra när jag blir stor.

Springer just nu runt med din kanin Cia hoppas det inte gör något. (Den kan ju inte gå sönder)

Nu måste jag fortsätta busa. Hej Då Kramar

2008-10-29 @ 12:25:01
Postat av: Sonja

synd att jag inte var med och hoppa. Höjder är mitt liv.Var rädda om er.Puss och kram. Mor Sonja.

2008-10-29 @ 20:22:26
Postat av: Kocke

vad sa jag??? snart blir det väll bungijump det är väll mkt läskigare tror jag=D=P

2008-10-29 @ 20:45:21
Postat av: Mamma Lena

Det är tur att jag inte vet vad ni sysslar med. Och att tyngdlagen finns. Friskt vågat, modiga tjejer! Var rädda om er!

2008-10-29 @ 22:11:20
Postat av: extra mamman

ok. tur att jag inte visste att ni skulle gora det. For jag hade varit nervos hela tiden har. Tacka vet jag Frutti..

2008-10-30 @ 14:07:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0