I vantan pa bussen...

Hittills idag har vi checkat ut, varit och handlat, legat vid poolen, lagat lasange och atit. Egentligen har vi ingenting speciellt att blogga om, mer an att vi LANGTAR IHJAL OSS till den 17 timmar langa bussfard som star framfor oss...
Vi maste bara forsoka svara pa alla roliga och logiska (?) gator som vi fatt.

Nar star kungen pa ett ben?
Svar: nar han inte star pa bada!

Vad ar det for skillnad pa en Australiensare?
Svar: vad!

Vad ar det for skillnad mellan Australien och Goteborg i borjan av november?
Ungefar 25 grader, och Ulf Lundell!

Och for er som undrar sa ar det Anna pa bilden - inte en apa! Det kan vara svart att se skillnad, men om man tittar riktigt noga sa brukar inte apor ha nagellack pa tarna.
Och vad som fattas pa bilderna Fredde, antar vi att du syftar pa en stor kall?

Ha det bra och var avundsjuka pa varan lilla natta busstur!

Kram

Kommentarer
Postat av: Fredde

Hej igen

Svaret på gåtan kan ha varit rätt, men det är inte säkert. Däremot var det inte ölen jag tänkte på utan något helt annat, vad det är kan du ju tänka på där i värmen....

Ha det....

2008-11-09 @ 09:36:52
Postat av: Mamma Lena

Nu tror jag att jag måste lägga min näsa iblöt. Ang. värmen så undrar jag om ni syftar på en annan utlandsresa? Eller kan det möjligen vara en utflykt här i närheten? Det kan jag väl aldrig tänka mig!

2008-11-09 @ 22:42:29
Postat av: Petter

Vet ni vad det är för skillnad på en Australiensare?



Han kan varken Svenska.

2008-11-10 @ 21:31:26
Postat av: Petter

SVAR:



Han kan varken cykla.



Ha det gott och säg åt Buss chaffören att köra försiktigt! KRAM

2008-11-10 @ 21:33:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0